نویسنده
درباره نویسنده

درباره:

متخصص بیماری های کودکان و نوزادان،فوق تخصص قلب کودکان و نوزادان ،اکوی قلب جنین،دانشیار دانشگاه

  • کی به وجود بیماری قلبی در نوزادان و کودکان مشکوک شویم ؟؟؟؟

در این مقاله یافته های بالینی در بیماری های قلبی کودکان مورد بحث قرار گرفته است.
علائم  باليني در بيماران قلبي
                  
 
١- خستگي زودرس:
سنگين ترين كار فيزيكي، در شيرخوار مكيدن شير از سينهٌ مادر است. شيرخواري كه بيماري قلبي دارد، در هنگام مكيدن سينه مادر، زود خسته  ميشود، فراوان عرق ميكند، تنفس تند دارد  و پيش از سير شدن سينه را رها ميكند، و ميخوابد. و چون سير نشده، بزودي از خواب بيدار ميشود، و دو باره شير ميخواهد. به گفته مادر خواب شير خوار سبك است. و هميشه گرسنه!  مادر گمان ميكند، كه شيرش كم است، يا اينكه كودك قولنج (كوليك) دارد، يا شيرش به بچه نمي سازد! كودك بخوبي وزن نميگيرد، و اين در حاليست كه شيرخواران كوليكي وزن گیری خوبي دارند.
 
اين الگو ، ويژه شيرخواراني ست كه به سينه مادر مك مي زنند. در كودكي كه شير خشك ميخورد، اينگونه الگویی ديده نمي شود، چون شيرخوردن با بطري انرژي بر و خسته كننده نيست. بنابرين كودك مي تواند وزن گيري و خواب خوبي داشته باشند.
  
خستگي زودرس در كودكان بزرگتر كه راه افتاده اند، در هنگام جنب و جوش، ورزش، بازي و در بزرگترها در هنگام كار، خود را نشان ميدهد.
 كودك بيمار از همبازي هايش باز مي ماند، و در برابر همسالانش وزن كمتري دارد. كودك خسته رنگ پريده است، تپش قلب دارد، تتفس تندی دارد، و  در اثر تحریک جبرانی سیستم خودکار بدن ،خيس عرق می شود . برخي  ازاين كودكان در هنگام ورزش يا جنب و جوش، دچار كبودي هم مي شوند، كه دليل آن افزايش درصد برداشت اکسیژن از هموگلوبين است.
 
 آقای دکتر حبیب اله یداللهی (فوق تخصص قلب کودکان)
تکمیلی ...
  • مشاوره و ویزیت آزمایشات از طریق گفتگوی متنی در واتس اپ

  •  
شیوع بیماری کرونا و لزوم مراقبت بیشتر نیاز به دسترسی به پزشکان با ابزارهای انلاین را بیشتر کرده است .تماس با اینجانب از طریق چت در واتس اپ با لینک زیر امکان پذیر است .

لینک زیر را دنبال کرده و بر روی گزینه ادامه گفتگو کلیک کنید . 

قبل از مشاوره مبلغ ۳۰ هزار تومان به کارت ذیل بریزید و ودر صفحه چت فیش واریزی را ارسال کنید 

6104-3376-2114-3179

لینک 1 ورود به واتس آپ 

لینک 2 ورود به واتس آپ 

 

بروزرسانی: 1399/12/08 23:01:53