نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • :کمک به رشد تاب آوری در کودکان

در این مقاله منابعی معرفی می شود که با استفاده از ان ها می توانید دو هدف عمده را دنبال کنید . اگر فعال اجتماعی هستید می توانید از کارهای انجام شده الگو بگیرید و برای کمک به کودکان منطقه و شهر خود استفاده کنید و اگر به عنوان والد یک کودک این مقاله را می خوانید می توانید راه های افزایش تاب آوری کودک خود را یاد بگیرید . حتما لینک ها را دنبال کنید .

کمک به رشد تاب آوری در کودکان

ارائه‌دهنده ی مراقبت‌های بهداشتی اولیه می‌تواند خانواده‌ها را برای کمک به رشد تاب‌آوری فرزندانشان راهنمایی کند. ایجاد تاب‌آوری در کودکان به عنوان «ظرفیت بازگشت از شکست‌ها» تعریف شده است

. Kenneth Ginsburg M.D.، هفت عنصر به نام "C 7" را شناسایی کرده است که بلوک های سازنده انعطاف پذیری را برای کودکان توصیف می کند که می تواند آنها را در مواقع استرس زا تقویت کند و به تربیت "کودکان موفق واقعی" کمک کند .

(گینزبورگ و جابلو 2011). هر رویداد استرس زا همچنین یک فرصت آموزشی برای کمک به آموزش مهارت هایی به کودکان است که می توانند در چالش بعدی خود از آنها استفاده کنند.

 7C ها شامل شایستگی، اعتماد به نفس، ارتباط، شخصیت، مشارکت، مقابله و کنترل است.

چگونه والدین می توانند در موقعیت های مثبت و چالش برانگیز به موفقیت کودکان کمک کنند

برای راهنمایی در مورد اینکه چگونه والدین می توانند در موقعیت های مثبت و چالش برانگیز به موفقیت کودکان کمک کنند،

به وب سایت پرورش تاب آوری در:

www.fosteringresilience.com/7cs_parents.php

 مراجعه کنید. این وب‌سایت شامل سؤالاتی برای ارزیابی والدین  از میزان توانایی فرزندانشان در توسعه موارد هفتگانه فوق و بخش‌های خاصی برای والدین در مورد علائم مشکل و  برای نوجوانان در مورد استرس، و جزئیاتی برای استفاده متخصصان است .

در زیر وب سایت ها و سازمان های ملی انتخاب شده اند که منابع مفید بسیاری را برای والدین و متخصصان ارائه می دهند.

آینده‌های روشن:

www.brightfutures.org

دستورالعمل‌ها و جزوه‌هایی را برای رشد کودک سالم و عملکرد سلامت از آکادمی اطفال آمریکا، با منابع جداگانه برای والدین.

مرکز بنیادهای اجتماعی و عاطفی برای یادگیری زودهنگام:

 http://csefel.vanderbilt.edu

 رشد عاطفی اجتماعی و آمادگی مدرسه را در کودکان خردسال از بدو تولد تا سن 5 سالگی با استفاده از مدل هرمی برای حمایت از کفایت  عاطفی اجتماعی در نوزادان ترویج می کند. و مطالب آموزشی، ویدئوها و منابع چاپی کاربرپسند را برای کمک به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه، بهداشت و آموزش کودکان خردسال ارائه می دهد.

 

صندوق دفاع از کودکان:

http://www.childrensdefense.org

 به دنبال این است که اطمینان حاصل کند که هر کودکی از طریق کمپین پیشگیرانه خود "هیچ کودکی را پشت سر نگذارید" یک "شروع سالم، یک شروع عاقلانه، یک شروع ایمن و یک شروع اخلاقی در زندگی" داشته باشد.

سرمایه گذاری ها و فعالیت های آموزشی این سازمان داده های اساسی در مورد سلامت و رفاه کودکان را در گزارش سالانه وضعیت کودکان آمریکا و سایر تحقیقات با توجه ویژه به وضعیت و نیازهای کودکان رنگین پوست، کودکانی که در فقر زندگی می کنند، و افراد دارای معلولیت را زیر نظر دارد.

 Docs for Tots

: www.docsfortots.org

 

 پزشکان اطفال را تشویق می‌کند تا شیوه‌ها، سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی را که کودکان خردسال را قادر به شکوفایی می‌کنند، به ویژه خانه‌های پزشکی، غربالگری تکامل، مراقبت‌های اولیه و آموزش با کیفیت بالا، سلامت عاطفی اجتماعی، و رسیدگی به تأثیرات فقر را تشویق کنند. شامل فیلم ها، مقالات کاری، نمودارهایی در مورد معماری مغز، بازی عمل و پاداش، استرس سمی، عملکرد اجرایی، انعطاف پذیری و نوآوری است. مخاطبان، سیاستگذاران،حامیان ، و عموم مردم و همچنین والدین هستند.

مرکز ملی کودکان در فقر:

 www.nccp.org

به تحقیق در سطوح ایالتی و ملی می پردازد تا آگاهی لازم را  برای سیاست ها و اقدامات عمومی ارتقای امنیت اقتصادی خانواده، ، خانواده های رشد و پرورش دهنده قوی تر و رشد سالم کودک برای کودکان کم درآمد آمریکا فراهم کند  . این شامل  دسته بندی های سیاستی  ایالت به ایالت و سایر تحقیقات با هدف سیاست گذاران، شاغلین، و مدافعان، و رسانه ها برای ترویج سیاست های عمومی نوآورانه است.

انجمن ملی آموزش کودکان خردسال:

 www.naeyc.org

یک موسسه با عضویت ملی است. سازمانی با افراد وابسته ایالتی و محلی از متخصصانی که با کودکان خردسال کار می کنند تا تجربیات یادگیری اولیه با کیفیت بالا را برای کودکان تولد تا سن 8 سالگی ترویج کنند .  اعتبار حرفه ای، رهبری و توسعه حرفه ای و منابع و انتشارات را فراهم می کند. این سازمان برای ترویج سیاست‌های عمومی که دسترسی عادلانه جامع به برنامه‌های یادگیری اولیه با کیفیت بالا را فراهم می‌کند، کار می‌کند.

 

.New York Zero-to-Three Network

:www.nyztt.org

 اطلاعات، شبکه کاری، آموزش های حرفه ای و کنفرانس ها را ارائه می دهد. پروژه حلقه رهبری شیرخوارگی آن در شهرستان‌های سراسر ایالت، منابع را برای نوزادان و کودکان نوپا به صورت محلی ترسیم کرده و دسترسی را از طریق سرویس‌های 311 و 211 و همچنین کار بر روی مسائل محلی برای ارتقای کیفیت خدمات و ارائه خدمات جامع افزایش داده است (حلقه رهبری شیرخوارگی ، نیاگارا 2012).

 صفر تا سه: مرکز ملی نوزادان، کودکان نوپا و خانواده ها:

 www.zerotothree.org

 دانش مبتنی بر تحقیق را برای متخصصان و والدین در مورد چگونگی پرورش تکامل اولیه فراهم می کند.

www.ninitest.com

ابزارهای مختلف غربالگری برای تشخيص و پی گيری به موقع اختلالات تکامل شيرخواران و کود کان در معرضخطر روز به روز در حال افزایش است . با ابزار های غربالگری ، کودکانی که مشکلات حتی در حد بسيار خفيف وجزئی دارندکه می تواند زمينه ساز مشکلات جدی در آینده گردد، از سایر کودکان تشخيص داده شده و برای ارزیابی های جامع تر و درصورت نياز مداخلات درمانی به مراکز تخصصی ارجاع می شوند

. ابزار غربالگری باید قابل استفاده توسط افراد غير متخصص و حتی پدر و مادر باشد. در صورتی که بعد از غربالگری کودکی مشکوک ، به اختلالات تکاملی تشخيص داده شد ،باید برای تشخيص قطعی و انجام مداخلات درمانی مناسب حتمأ به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نماید

وب سایت حاضر با هدف رفع مشکلات خانواده ها در مراجعات حضوری و کمک به افزایش دقت در انجام این امر و افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی به مرحله اجرا درامده است .این وب سایت خدمات ذیل را فراهم می کند :

1-غربالگری تکاملی و ارائه خودکار پرسشنامه بر اساس سن کودک.محاسبه خودکار نمرات اکتسابی وارائه خلاصه برای پرینت و ارسال به پزشک متخصص مشاور

2-انجام آزمون در کمال راحتی و در منزل و با صرف هر میزان وقت و به شکل یک بازی خانوادگی به دور از استرس هاو ازدحام مطب ها و خانه های بهداشت

3-ارائه پرسشنامه متناسب با نارسی شیرخوار و محاسبه خودکار سن متناسب با نارسی .ارائه راهنمای تصویری و ویدئویی برای افزایش دقت در پاسخدهی به سوالات

4-ارائه جزوات آموزشی رایگان متناسب با سن شیرخوار مورد بررسی .صرفه جویی در وقت ،هزینه و کاهش هزینه رفت و امد و سایر هزینه های غیر ضروری .

در وب سایت زیر ثبت نام کنید