نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • علائم و نشانه ها در بی اختیاری مدفوع در کودکان

در این مقاله علائم و نشانه ها در بی اختیاری مدفوع در کودکان را شرح داده ایم

با گذشت زمان ، کودک مبتلا به بی اختیاری مدفوع   ممکن است دچار ناهماهنگی عضلات مورد استفاده در دفع حرکات روده شود. در بسیاری از این  کودکان ، هنگامی که می خواهند مدفوع  را خارج کنند ، اسفنکتر مقعدی به جای باز شدن و اجازه دادن به عبور مدفوع منقبض می شود. این اختلال در هماهنگی عملکردی  عضلات ، که باعث احتباس مدفوع می شود ، یک کلید در تشخیص است و همچنین آنیسموس یا انقباض متناقض کف لگن برای مدفوع نامیده می شود.

 در وهله اول علت یبوست چیست و از کجا شروع می شود ؟

 برخی از کارشناسان معتقدند که کودکان هنگامی که فیبر کافی  موجود در میوه ها ، سبزیجات و غذاهای غلات کامل را مصرف نمی کنند ، مبتلا به یبوست می شوند

بسیاری از پزشکان تصور می کنند که برخی از کودکان به دلیل کم نوشیدن آب ، مبتلا به یبوست می شوند

به نظر می رسد یبوست در خانواده های خاصی وجود دارد.

برای بسیاری از کودکان ، هیچ دلیل مشخصی برای یبوست قابل شناسایی نیست.

بی اختیاری  مدفوع یک وضعیت بسیار ناامیدکننده برای والدین است. بسیاری از والدین از تکرار نیاز به استحمام کودک کثیف و تمیز کردن یا دور انداختن لباسهای زیر آلوده عصبانی می شوند. بسیاری از والدین تصور می کنند که کثیفی ناشی از تنبلی کودک است یا کودک عمداً در لباسش دستشویی می کند . در بیشتر موارد ، اینطور نیست. كودكان مبتلا به اختلالات بی اختیاری  مدفوع بيشتر از ساير كودكان دچار مشكلات عمده رفتاري يا عاطفی نیستند .

 علائم بی اختیاری  مدفوع

بیش از 80٪ کودکان مبتلا به بی اختیاری  مدفوع در گذشته یبوست یا اجابت مزاج دردناک را تجربه کرده اند. در بسیاری از موارد ، یبوست یا درد سالها قبل از توجه پزشک به بی اختیاری  مدفوع اتفاق افتاده است.

اکثر کودکان مبتلا به بی اختیاری  مدفوع می گویند قبل از اینکه لباس زیر را کثیف کنند احساس نیاز به دفع مدفوع ندارند. دوره های کثیف کردن  معمولاً در طول روز ، و در حالی که کودک بیداروفعال است، اتفاق می افتد. بسیاری از کودکان  سن مدرسه بعد از بازگشت از مدرسه به خانه  و اواخر بعد از ظهر در خود مدفوع می کنند . آلودگی در شب غیر معمول است.

در بسیاری از کودکان مبتلا به انقباض ، روده بزرگ از شکل خارج شده است ، بنابراین ممکن است به طور متناوب دفع مدفوع های  بسیار بزرگ داشته باشند .

 چه موقع برای بی اختیاری مدفوع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

هر یک از موارد زیر حکم بازدید از ارائه دهنده مراقبت های اولیه کودک شما را دارد:

یبوست شدید ، مداوم یا مکرر

درد هنگام حرکات روده

عدم تمایل به انجام حرکات روده ، از جمله فشار آوردن برای نگه داشتن مدفوع

کثیف کردن لباس زیر  در کودکی که حداقل 4 سال دارد

اگر یبوست بیش از دو هفته طول بکشد یا با موارد زیر همراه باشد ، کودک خود را نزد پزشک ببرید.

تب.

نخوردن

خون در مدفوع.

تورم شکم

کاهش وزن.

درد هنگام حرکات روده.

بخشی از روده از مقعد خارج می شود (افتادگی رکتوم)