نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 358

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • درمان آنتی بیوتیک عفونت گوش میانی حاد در مقابل تحت نظر گرفتن کودک 

درمان آنتی بیوتیک عفونت گوش میانی حاد در مقابل تحت نظر گرفتن کودک در این مقاله آورده شده است

- استراتژی‌های مدیریت اولیه  عفونت گوش میانی حاد در کودکان شامل درمان فوری با آنتی‌بیوتیک وتحت نظر گرفتن اولیه با شروع تاخیری درمان آنتی‌بیوتیکی است، در صورتی که علائم و نشانه‌ها پس از 48 تا 72 ساعت بدتر شوند یا بهبود نیافتند. آنتی بیوتیک درمانی فوری باعث تسریع رفع علائم و کاهش وقوع شکست درمان می شود، اما بروز عوارض جانبی مرتبط با آنتی بیوتیک (اسهال، بثورات پوستی) را افزایش می دهد.


انتخاب استراتژی بستگی به شدت بیماری، سن کودک، شرایط مرتبط و ترجیح مراقب دارد. رویکرد ما تا حد زیادی با رویکرد آکادمی اطفال آمریکا و آکادمی پزشکان خانواده آمریکا برای کودکان 6 ماهه تا 12 ساله مطابقت دارد.



  • کودکان در معرض افزایش خطر عفونت شدید، عوارض، و/یا   عفونت گوش میانی حاد مکرر – بیماران در معرض افزایش خطر عفونت شدید، عوارض و/یا عود عبارتند از:

  • نوزادان <6 ماهه

    •بیمارانی که نقص ایمنی دارند

    •بیمارانی که ظاهر بدحالی دارند 

    • بیماران مبتلا به ناهنجاری های جمجمه صورت (مانند شکاف کام)

 

برای این بیماران، ما درمان فوری آنتی بیوتیکی را به جای تحت نظر گرفتن  اولیه توصیه می کنیم. اگرچه کودکان این گروه‌ها عموماً از آزمایش‌های بالینی حذف شدند، اما منطقی است انتظار داشت که درمان فوری آنتی‌بیوتیکی اثرات مشابهی داشته باشد و سود مطلق پیش‌بینی‌شده در این کودکان بیشتر از بیماران کم‌خطر باشد.