نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 358

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • تست اجتماعی عاطفی کودکان

معرفی بررسی اجتماعی عاطفی کودکان

والدین گرامی سلام 

 پرسشنامه های غربالگری تکامل اجتماعی عاطفی کودکان  در 9 پرسشنامه  ،6،12،18،24،30،36،48،60، 2ماهگی به بررسی وضعیت اجتماعی عاطفی کودکان زیر 5 سال می پردازد .در این پرسشنامه ها سوالاتی مطرح شده و پاسخ های اغلب یا همیشه ،گاهی و به ندرت یا هرگز انتخاب می شوند .در صورت وجود نگرانی در والدین ،گزینه نگرانی وجود دارد نیز یاید انتخاب شود .پس از پاسخدهی به سوالات، امتیازنهایی کودک توسط وب سایت بطور خودکار محاسبه شده و راهنمایی لازم ارائه می گردد .نمره کلی کودک ممکن است از یک نقطه

برش کمتر باشد و در این مورد مشکلی وجود ندارد .اگر از این نقطه بیشتر و کمتر از نقطه برش بعدی باشد کودک تحت نظر قرار داده می شود .و در نمرات بالاتر از نقطه برش دوم کودک نیاز به ارجاع به روانشناس و بررسی حرفه ای دارد .

پرسشنامه و بخش های آن 

هر پرسشنامه شامل 36-16 سوال است که کودک را در هفت حیطه زیر مورد ارزیابی قرار می دهد :خودتنظیمی ،انطباق،عملکرد سازشی ،خودکاری،خلق،ارتباط اجتماعی و تعامل با مردم .پس از این سوالات، سوالات موارد کلی وجود دارد که در ان به والدین فرصت داده می شود تا نگرانی های خود درباره خوردن ،خوابیدن و عادات اجابت مزاج و نگرانی های دیگر و همچنین انچه در کودک خوشایند و باعث لذت بردن والدین می شود را با درمانگر مطرح کنند .

شیوه دسترسی به پرسشنامه متناسب سن کودک  

همانند پرسشنامه غربالگری تکامل ،این پرسشنامه نیز پس از ثبت نام در سایت نی نی تست و ارائه اطلاعات تاریخ تولد کودک و ... و محاسبات  خودکارسیستم ارائه می گردد.

تفسیر پرسشنامه و نتایج ان 

همانند تست غربالگری تکامل ،پس از انجام تست تفسیر اولیه براساس مقایسه نمرات کودک با مطالعات قبلی ارائه می گردد .البته لازم به توضیح است در مواردی که ارجاع توصیه می گردد  مراجعه حضوری و ارزیابی توسط فرد حرفه ای در این زمینه باید صورت گیرد و نباید والدین قبل از بررسی های حضوری ،نگران شده و یا مداخله ای انجام دهند .

ارسال پرسشنامه 

همانند تست غربالگری تکاملی ،امکان ارسال پرسشنامه و مشاوره از طریق پست الکترونیک در این تست نیز وجود دارد .

ملاحظات بیشتر 

هیچ تست غربالگری واحدی نمی تواند برای تمامی کودکان و خانواده هامتناسب باشد و ضروری است ملاحظات فرهنگی هر جمعیت را در استفاده از ابزارهای غربالگری مورد بررسی بیشتر قرار دهیم . .در این موارد باید تغییرات لازم صورت گیرد و در گویش های مختلف سوالات باید با زبان محلی هر ناحیه انطباق داده شده و در نهایت  متخصصین سلامت روان محلی  که آشنا با رفتارهای طبیعی هر ناحیه و منطقه هستند مورد مشاوره قرار گیرند.

انجام تست انلاین توسط والدین ان ها را درروند تکاملی کودک مداخله داده و انجام تست ها به صورت سریال و بر اساس سن کودک و توسط والدین ،موثر تر و مفیدتر از یک بار انجام تست توسط افراد حرفه ای است