نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • اجابت مزاج طبیعی نوزادان چگونه است

در این مقاله اجابت مزاج طبیعی نوزادان شرح داده می شود .
 در دوره شیرخوارگی و تا چند ماه اول عمر شیرخواران ممکن است با هر بار خوردن دفع دفع مدفوع نرم داشته باشند و با زیاد شدن سن و بعد از شش ماهگی و با شروع تغذیه تکمیلی و غذا تعداد دفعات دفع مدفوع کاهش یافته و مدفوع سفت تر می شود و این الگوی طبیعی را نباید با یبوست اشتباه گرفت .
 
در نوزادان رسیده اولین دفعه روده ای در ۳۶ ساعت اول رخ می دهد و در ۹۰ درصد نوزادان طبیعی دفع قیرک در روز اول تولد رخ میدهد.
 
 
 در هفته اول شیرخواران به طور متوسط چهار بار در روز دفع روده ای دارند دفع در شیر مادر خواران بیشتر از  شیر خشک خواران است
 
 نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که شیرخوار تغذیه شده با شیر مادر ممکن است با هر بار شیر خوردن او یک بار دفع کند و ممکن است این دفع  هر ۷ تا ۱۰ روز اتفاق می افتد که هردو طبیعی بوده و نباید به اقدامات درمانی با شیاف ها و یا خوراندن داروهای خاص برای درمان اسهال به این نوزادان اقدام کرد.
 
آیا بی قراری قبل از دفع مدفوع طبیعی است ؟
 
 در  این موارد والدین   شکایت از زور زدن و گریه کردن شیرخوار  به مدت ۱۰ دقیقه قبل از مدفوع می کنند و پس از آن ذکر می کنند که دفع طبیعی و نرم انجام شده است در این موارد آیا نیاز به بررسی خاصی است؟؟؟
 
تکمیلی ...
  • مشاوره و ویزیت آزمایشات از طریق گفتگوی متنی در واتس اپ

  •  
شیوع بیماری کرونا و لزوم مراقبت بیشتر نیاز به دسترسی به پزشکان با ابزارهای انلاین را بیشتر کرده است .تماس با اینجانب از طریق چت در واتس اپ با لینک زیر امکان پذیر است .

لینک زیر را دنبال کرده و بر روی گزینه ادامه گفتگو کلیک کنید . 

قبل از مشاوره مبلغ ۳۰ هزار تومان به کارت ذیل بریزید و ودر صفحه چت فیش واریزی را ارسال کنید 

6104-3376-2114-3179

لینک 1 ورود به واتس آپ 

لینک 2 ورود به واتس آپ 

 

بروزرسانی: 1399/12/08 23:02:34