نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • انتشار کتاب "انچه بیماران به ما اموختند "

این کتاب مجموعه خاطرات استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز "استاد دکتر محمود حقیقت "است . خواندن این کتاب را به همکاران پزشک و سایر افراد دوستدار فرهنگ و هنر و اهل مطالعه توصیه می نماییم .

معرفی کتاب

کتاب حاضر به تاریخچه ای كامل از زندگینامه‌ی استاد آقای دکتر محمود حقیقت، فوق تخصص گوارش اطفال می پردازد. این كتاب شامل سه فصل همراه با ضمایم می باشد كه در پیشگفتار كتاب، آشنایی كامل وجامعی از زبان جناب آقای دكتر حقیقت با ایشان پیدا می كنیم و پس از آن دركتاب با مشاهده ی، عنوان« چه بودم! چه هستم! چه خواهم شد!»، با دگر ابعاد زندگی استاد از زبان ایشان آگاه شده و در ادامه رزومه كامل ایشان ارائه می گردد سپس در فصل اول آن به بخش« آنچه بیماران به ما آموختند»، پرداخته شده كه درآن استاد به بیان خاطرات دوران دانشجویی، دستیاری، اقوام و آشنایان، دوران ریاست دانشكده پزشكی جهرم، دوران فوق تخصص و همچنین خاطرات دوران بعد از اخذ فوق تخصص و شروع به كار در شیراز و خاطرات بیماران می پردازد. در فصل دوم كه تحت عنوان «آنچه استادان به ما آموخته اند» به نگارش در آمده است به درس هایی از استادان نامبرده( دكتر حقیقت) پرداخته شده كه ایشان از استادان شان فراگرفته اند. در فصل سوم كه فصل پایانی كتاب می باشد مطالب تحت عنوان «آنچه دیگران به من آموختند» به رشته تحریر در آمده كه درخصوص آموخته های استاد از دوران كودكی تاكنون می باشد كه از دیگران به ایشان منتقل شده است و در بخش پایانی كه تحت عنوان ضمایم قید شده است، مدارك و موفقیت های علمی استاد و نامه های استادان و بیماران آقای دكتر حقیقت و عكس های ایشان ضمیمه گردیده است از نكات بارز این كتاب این است كه درآن ضمن بیان گویش های مختلف مادران استان فارس هنگام مراجعه ی کودکان بیمار، از آموزش علمی برای خوانندگان هم غافل نشده و با ذکر بعضی از جلسات گزارش صبحگاهی بیمارستان، برراهنمایی جالب استادان، به شایستگی تاکید می نماید. همچنین در جای دیگری از کتاب، ضمن معرفی استادان رشته های مختلف و یادآوری خصوصیات و اخلاق حسنه ی این بزرگواران، توصیه های ایشان را نیز برای آگاهی پزشکان جوان ارائه می گردد.