نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • متخصصین اطفال در بررسی تکاملی کودکان چقدر آمادگی دارند .

در این مقاله وضعیت امادگی متخصصین اطفال و پزشکان خانواده در آمریکا در بررسی تکاملی مورد بحث قرار گرفته است .

علیرغم نقش تکامل کودک به عنوان علم پایه اطفال، شورای اعتباربخشی تحصیلات تکمیلی پزشکی متأسفانه تمامی دستیاران اطفال را ملزم می کند که در مجموع تنها 32 جلسه نیم روزه در زمینه  تکاملی-رفتاری کودکان در طول دوره رزیدنتی خود تجربه کنند.

 این به وضوح نشان دهنده عدم تطابق آزاردهنده بین میزان آموزش و نیازهای آتی در مراقبت روزانه کودکان است. با توجه به این تجربه محدود،  غیرمنتظره نیست که نظرسنجی از پزشکان اطفال درعمل نشان دهد که پزشکان اطفال در این حوزه متمایز احساس آمادگی کافی ندارند.علاوه بر این پزشکی خانواده، پرستاران خانواده و اطفال، و دستیاران پزشک، که برای حداقل یک سوم کودکان در ایالات متحده خانه های پزشکی فراهم می کنند، معمولاً اطلاعات  اندکی دریافت می کنند. همانطور که در جدول 1.1 نشان داده شده است، اختلالات تکاملی شایع ترین شرایط پزشکی  مزمن هستند که متخصصین اطفال در مراقبت های اولیه با آن مواجه می شوند، و مسائل روانی اجتماعی و رفتاری اطفال به طور روزمره  در  طبابت کودکان و در همه جا وجود دارند. این ترکیبی از شیوع بسیار بالای اختلالات تکاملی-رفتاری و کمبود شدید متخصصان فوق تخصص که ممکن است بیماران به آنها ارجاع داده شوند، لیست های انتظار بسیار طولانی را در مراکز ارزیابی تکاملی-رفتاری مراقبت های سطح سوم ایجاد می کند. این امر ارجاع فوق تخصصی را برای اکثریت قریب به اتفاق کودکان دارای نگرانی های رشدی یا رفتاری پیشنهادی بیهوده می سازد.  قضاوت بالینی و اطمینان در ارزیابی و مدیریت نگرانی های تکاملی –رفتاری  کودکان باید به عنوان ارزیابی  اساسی در طب تخصصی اطفال و در کنار مدیریت آسم سایر بیماری های شایع مزمن طبی که هر روزمتخصصین  طب اطفال با آن مواجه می شوند، در نظر گرفته شود. .