نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • بازی در خارج از خانه،فرصتی بی نظیر برای رشد و تکامل کودک شما

بازی در خارج از خانه برای یادگیری و رشد کودکان سرگرم کننده، هیجان انگیز و مهم است. در اینجا می‌بینیم که چگونه بازی در فضای باز برای کودک شما عالی است.
 
 
از لذت بردن از پیاده روی با نوزادتان در کالسکه گرفته تا هل دادن کودک نوپا روی تاب. فضای بیرونی عالی به کودکان فرصت های زیادی برای کاوش می دهد. آن‌ها آزادی و فضایی را که در فضای باز فراهم می شود  برای فریاد زدن، پریدن، دویدن، پریدن و ... در آغوش خواهند کشید.
 
بیرون بودن یک تجربه حسی هیجان انگیز برای نوزادان و کودکان نوپا است. هنگامی که نوزادان را برای پیاده روی در فضای باز می برید، از تصاویر هیجان انگیز ارائه شده لذت خواهند برد. کودکان نوپا فرصت کشف فضاهای مختلف و لمس اشیاء طبیعی را دوست دارند. برگ ها، مخروط کاج ها و گودال ها فرصتی عالی هستند .
 
بازی در خارج از خانه واقعاً مهم است زیرا به کودک شما این فرصت را می دهد که به اطراف نگاه کند و یاد بگیرد. در حالی که به عنوان خانواده سرگرم می‌شوید، بردن فرزندانتان به بیرون از خانه و حمایت از بازی‌های آن‌ها ، به رشد آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، کل خانواده از بیرون بودن سود می برند.
 

 در اینجا هفت مزیت بازی در فضای باز وجود دارد:

 
1. به نوزادتان کمک می کنید تا شب بهتر بخوابد
 
تحقیقات نشان می دهد که اگر نوزادان در طول روز هوای تازه و آفتاب داشته باشند، شب ها بهتر می خوابند. مطمئناً  پیاده روی یا بازی در فضای باز ارزش وقت گذاشتن دارد تا به کودک شما کمک کند بهتر بخوابد.
 
2. بازی در فضای باز یک راه سرگرم کننده برای یادگیری است
 
بازی کردن در فضای باز یک تجربه حسی درخشان برای نوزادان و کودکان نوپا است. چیزهای زیادی برای دیدن، کشف و یادگیری آنها وجود دارد. تغییر ماهیت فضای باز آن را به مکانی فوق العاده محرک و چند حسی برای بازی تبدیل می کند. این مهم است زیرا نوزادان و کودکان خردسال از طریق تمام حواس خود یاد می گیرند و تجربه کسب می کنند.
 
 
3. توسعه مهارت های حرکتی
 
کودکان خردسال به فرصتی نیاز دارند تا از تمام بدن خود استفاده کنند و مهارت های حرکتی درشت خود را توسعه دهند. بازی کردن در فضای باز در باغ یا پارک محلی به نوزادان اجازه می دهد بیشتر بخزند یا نوپا شوند. با بزرگتر شدن، فضایی برای دویدن و پریدن به بیرون خواهند داشت. آنها همچنین می توانند مهارت های حرکتی ظریف خود را با جمع آوری گنجینه های طبیعی مانند برگ ها و مخروط های صنوبر توسعه دهند.
 
 
 
4- یک سبک زندگی سالم را تشویق می کند
 
بیرون رفتن با کودک نوپا می تواند به او کمک کند تا مقداری انرژی بسوزاند و سبک زندگی سالم را تشویق کند. از طریق فعالیت بدنی و چالش‌ها، قرار گرفتن در فضای باز به کودکان کمک می‌کند بخوابند، غذا بخورند و سالم‌تر زندگی کنند. این آنها را تشویق می کند تا عادت های سالمی برای زندگی ایجاد کنند.
 
 
5. مراقبت از محیط زیست
 
بازی در فضای باز راهی عالی برای بیرون رفتن در طبیعت و آگاهی از محیط است. کودکانی که دانش و درک طبیعت را به دست می آورند، به احتمال زیاد به بزرگسالانی آگاه از محیط زیست تبدیل می شوند.
 
6. تأثیر مثبت بر کل خانواده
 
شگفت‌انگیز است که چگونه هوای تازه می‌تواند در احساس شما به‌عنوان والدین تفاوت ایجاد کند. حتی یک پیاده‌روی کوتاه می‌تواند برای کل خانواده مفید باشد. به خصوص در روزهای بعد از یک شب بی خوابی یا زمانی که کودک شما در خانه احساس افسردگی یا در خود فرو رفتگی می کند.
 
7- دوستان جدیدی پیدا کنید
بیرون رفتن نیز فرصت خوبی برای والدین است تا کمی ورزش کنند و با دوستان خود ملاقات کنند. از گپ زدن با والدین دیگر در زمین بازی محلی شما تا پیوستن به یک گروه محلی.