نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 358

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • ایمنی آب ،پیشگیری از غرق شدگی

نکاتی از انجمن طب کودکان امریکا در پیشگیری از غرق شدگی

 از نوزاد جدید خود در برابر غرق شدن محافظت کنید
نوزادان جذب آب می شوند و به سرعت تفریح ​​پاشیدن آن را کشف می کنند. برای ایمن نگه داشتن نوزاد جدید خود ، از خطرات احتمالی آب در محل زندگی و محل بازدید خود محافظت کنید. در اینجا نکاتی از آکادمی اطفال آمریکا وجود دارد.

لازم نیست آب عمیق باشد تا برای نوزاد خطرناک باشد.

آیا می دانید که نوزادان می توانند در آبی  به اندازه 1 یا 2 اینچ غرق شوند؟ این می تواند در سکوت و در عرض چند ثانیه اتفاق بیفتد. نوزادان کنترل چندانی بر گردن و ماهیچه ندارند ومرحله  تکامل انها هنوز اجازه این کنترل را نمی دهد . اگر حتی مقدار کمی آب بینی و دهان آنها را بپوشاند ، نمی توانند نفس بکشند.

به یاد داشته باشید: هرگز نوزاد خود را تنها یا تحت مراقبت کودک خردسال دیگر در آب یا نزدیک آب نگذارید - حتی برای یک لحظه.

ایمنی آب از خانه شروع می شود


به محض اینکه نوزاد را به خانه می آورید ، درباره ایمنی آن در اطراف آب فکر کنید. حرکت و مهارت های حرکتی نوزادان با سرعتی شگفت انگیز و اغلب غیرقابل پیش بینی توسعه می یابد. به سختی می توان فهمید که چه زمانی نوزادان شروع به رسیدن ، چرخیدن ، خزیدن ، بالا کشیدن خود و شروع به راه رفتن می کنند. کلید حفظ امنیت آنها این است که یک قدم جلوتر باشید.

ایمنی در وان - اصول زمان حمام


برای والدین جدید ، تمرین ایمنی آب اغلب با اولین حمام نوزاد شروع می شود. هر زمان که کودک در آب است ، موارد زیر را رعایت کنید:

از نظارت لمسی استفاده کنید. حوله و سایر وسایل حمام را در دسترس داشته باشید تا بتوانید همیشه دست خود را روی نوزاد خود نگه دارید.

غرق شدن بیشتر کودکان در داخل خانه در وان حمام اتفاق می افتد و بیش از نیمی از مرگ های وان مربوط به کودکان زیر 1 سال است.

در بسیاری از موارد ، غرق شدن وان در حین وقفه در نظارت بزرگسالان اتفاق می افتد. اگر چیزی را فراموش کرده اید یا نیاز به پاسخگویی به درب خانه دارید ، نوزاد خود را با خود بیاورید. این امر حتی اگر از وان یا صندلی حمام مخصوص نوزاد استفاده می کنید بسیار مهم است. صندلی های حمام نوزادان می توانند  برگردند و بچه ها می توانند از آن بیرون بیفتند و حتی در چند اینچ آب داخل وان غرق شوند.

دمای آب را بررسی کنید.

قبل از قرار دادن نوزاد در حمام ، دمای آب را با مچ یا آرنج خود بررسی کنید. آب لوله کشی که خیلی داغ است می تواند به سرعت باعث سوختگی های جدی شود که نیاز به ویزیت بیمارستان یا حتی جراحی دارد. در حقیقت ، سوزاندن آب گرم علت اصلی سوختگی در نوزادان و کودکان خردسال است.

AAP توصیه می کند که گرمترین دما در شیر آب نباید بیش از 120 درجه فارنهایت(48 درجه سانتیگراد) باشد تا از سوختگی ناشی از سوختگی جلوگیری شود. در بسیاری از موارد می توانید تنظیمات آبگرمکن خود را طوری تنظیم کنید که از این درجه بالاتر نرود.

 

ایمنی آب در حمام


فراتر از زمان حمام ، از کودک خود در برابر سایر خطرات آب حمام محافظت کنید. به عنوان مثال ، نوزادان می توانند سر خود را داخل کاسه توالت فرنگی ببرند و نتوانند خود را بیرون بیاورند.

کمک به جلوگیری از غرق شدن توسط:

درهای توالت فرنگی را ببندید . 

درصورتی که از وان حمام استفاده نمی کنید ،قطعه جمع کننده اب  آن را جدا کنید ، دراین حالت در  صورتی که کودک شیر آب را باز می کند ، از پر شدن آن جلوگیری می کنید.

در حمام را بسته نگه دارید. به عنوان یک لایه ایمنی بیشتر ، از قفل ایمنی یا روکش دستگیره درب برای بسته نگه داشتن حمام استفاده کنید.