نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • در تاریخچه تکاملی چه سوالاتی پرسیده می شود ؟

این مبحث به اهمیت تاریخچه تکاملی و سوالات مهم در این زمینه می پردازد .
  • عوامل خطر قبل حین و بعد از زایمان ایا وجود داشته است 
  • در نظر گرفته شدن نارسی و تصحیح پرسشنامه بر  اساس آن
  • عوامل محیطی موثر بر روند تکامل (استفاده از منابع علمی ،انجام به موقع تحریک حواس کودک و تمرین های خاص )
  • بیماری های همراه ؟سو تغذیه نارسایی رشد ،کوتاه قدی
  • سن دقیق رسیدن به گام ها و مراحل  تکاملی ((milestones          
  • سابقه تاخیر تکاملی در خواهران و برادران
  • سوال از داشتن یک مهارت نمی شود بلکه اینکه کی به مهارت دست یافت و هر چند وقت ان را انجام می دهد و چقدر در آن مهارت بلوغ یافته مورد سوال قرار می گیرد

 پیشنهاد می شود سوالات زیر پرسیده شود :

1. آیا وقتی با او صحبت می کنید شروع به لبخند زدن به شما می کند ؟

https://www.ninitest.com/

این پرسش کافی نیست که "اولین بار کی لبخند زد؟" مادران ممکن است هر گونه حرکت صورت در خواب ، یا تکان دادن  صورت در واکنش به جریان هوا  ، یا حرکت صورت در نتیجه قلقلک دادن صورت با ناخن  را  به عنوان لبخند تعبیر کنند

اوایل لبخند باید نتیجه یک برانگیختگی اجتماعی باشد. اگر مادر می گوید که

هنوز شروع به لبخند زدن نکرده  ، باید پرسید : آیا وقتی با او صحبت می کنید شما را با دقت تماشا می کند؟

مدتها قبل از انکه لبخند آغاز شود،  نوزاد با دقت مادرش را که با او صحبت می کند تماشا می کند ،  دهانش باز می شود وبعد ان را می بندد ، سر را بالا و پایین می کشد ، به طور متوسط ​​نوزاد رسیده  در هفته 4-6 شروع به لبخند زدن می کند.

2-آیا وقتی با او صحبت می کنید ، صداهای کمی به همان اندازه لبخند تولید می کند ؟ یا وقتی با او صحبت می کردید شروع به صداهای کوچک و همچنین لبخند زدن کرد؟  صدا معمولاً یک یا دو هفته پس از لبخند شروع می شود.

3-آیا او زیاد لبخند می زند؟یا اینکه فقط  گاه به گاه لبخند می زند ؟ این سوال به کودکان کم توان ذهنی مربوط است
  در حالی که یک کودک معمولی که شروع به لبخند زدن در 4 هفته می کند لبخندهای زیادی در سن 8 تا 10 هفته خواهد داشت ،  در حالی که یک کودک معیوب که در 3 ماهگی شروع به لبخند زدن می کند ، ممکن است در 6 ماهگی فقط گاهی اوقات لبخند بزند. 

4- آیا وقتی جغجغه یا اسباب بازی را در دست او می گذارید ، آیا با آن بازی می کند؟

یا از چه زمانی شروع به بازی کردن با جغجغه ای که در دستش گذاشتید کرد .؟

یک نوزاد معمولی و رسیده   در حدود 3 ماهگی  اسباب بازی را  در دست گیرد و با آن بازی می کند. پرسیدن دریاره سنی که شروع به گرفتن کرد پرسشی نادرست و ناکافی است و ممکن است با بازتاب گرفتن اشیا یا (پالمار گرسپ) که باید قبل از شروع گرفتن داوطلبانه ناپدید شود، اشتباه شود .

5-آیا با شنیدن چیزها سرش را برمی گرداند؟ کی شروع کرد؟ (میانگین سن
3-4 ماه)

6- ایا او به سمت یک اسباب بازی می رود و ان را بدون انکه در دستش بگذارید بر می دارد ؟ یا اینکه چه زمانی شروع به این کار کرد ؟ سن شایع 5 ماهگی است .

https://www.ninitest.com/ 

 اشتباه مهم این است که مادر سنی را که با یک جغجغه بازی کرده و ان را در دستش قرار داده به شما گزارش کند . 

7- آیا او یک اسباب بازی را از یک دست به دست دیگر منتقل می کند؟ یا از کی شروع کرد. ؟ 
میانگین سنی 6 ماه است

(ممکن است استدلال شود که درخواست ازمادرکه آیا او اشیا را منتقل می کند؟  ضروری نیست ، زیرا معاینه کننده خود  می تواند این را مشاهده کند.  مانند چندین سوال دیگر ، مقایسه پاسخ مادر و دریافت عینی معاینه کننده مفید است.

بررسی انلاین تکاملی کودکان در وب سایت نی نی تست از اینجا ثبت نام کنید و کودک خود را بسیار اسان و بدون اشتباه بررسی کنید .

<style>.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}</style><div class="h_iframe-aparat_embed_frame"><span style="display: block;padding-top: 57%"></span><iframe src="https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/rbYoL/vt/frame" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true"></iframe></div>