نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • زمانی برای روی شکم خواباندن کودک و فواید ان

در مقاله فواید و توصیه هایی برای زمان روی شکم خواباندن شیرخوار می آوریم

طبق گزارش مراکز کنترل  و پیشگیری بیماری ها  ، از  کمپین سال 1992 آکادمی اطفال امریکا  (AAP) برای تشویق والدین برای خواباندن نوزادان به پشت ، تعداد موارد سالانه سندرم مرگ ناگهانی نوزاد  (SIDS)از 4891 به 2162 نفر کاهش یافته است. طبق گزارش مراکز کنترل  و پیشگیری بیماری ها  ، از  کمپین سال 1992 آکادمی اطفال امریکا  (AAP) برای تشویق والدین برای خواباندن نوزادان به پشت ، تعداد موارد سالانه سندرم مرگ ناگهانی نوزاد  (SIDS)از 4891 به 2162 نفر کاهش یافته است. گرچه افزایش تعداد نوزادانی که به پشت می خوابند باعث شده است که وقت کمتری برای شکم آنها صرف شود. به نظر می رسد کمبود "زمان شکم" رشد مهارت های حرکتی مانند غلتیدن و خزیدن را به تعویق می اندازد ، گزارش یک نظرسنجی ملی توسط Pathways Awareness ، سازمانی که والدین را در مورد تاخیرهای حرکتی زودرس آموزش می دهد ، انجام می شود.
مهم است که نوزادان وقتی بیدار هستند زمان نظارت شده را روی شکم خود بگذرانند تا عضلات قوی شانه و گردن ایجاد کنند.AAP توصیه می کند ، والدین از روز اول  حضور در خانه پس از ترخیص از بیمارستان ، باید هر روز دو تا سه بار با کودک بازی کنند در حالی که کودک روی شکم است. با سه تا پنج دقیقه شروع کنید. طی چند ماه آینده ، به تدریج آن دوره زمانی و تعداد دفعات شکم را افزایش دهید تا جایی که کودک هر روز حدود یک ساعت وقت داشته باشد.
برخی از این فعالیت ها را هنگامی که کودک روی شکم است ، امتحان کنید:
  در طول زمان بازی یک اسباب بازی را کاملاً دور از دسترس قرار دهید تا کودک به آن دست پیدا کند.
  اسباب بازی ها را به صورت دایره وار در اطراف کودک قرار دهید تا کودک به سمت اسباب بازی ها برود و ماهیچه ها را برای لیز خوردن روی شکمش ، خزیدن و غلتاندن رشد دهد.
  دراز بکشید و کودک را بر روی سینه خود قرار دهید ، دستان خود را روی کودک نگه دارید تا نیفتد. کودک ممکن است هنوز نتواند سر خود را بلند کند ، اما موقعیت سر کودک را به طور متناوب تغییر دهید تا از ایجاد موقعیت دلخواه او و به یک سمت نگه داشتن جلوگیری کند.
  زمان شکم را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. هر بار که پوشک او را عوض کردید کودک را یک دقیقه روی شکم خود قرار دهید.
  اگرچه زمان شکم برای رشد زودرس عضلات مهم است ، اما برای جلوگیری از SIDS بسیار مهم است که نوزادان به پشت بخوابند و نه روی شکم.

#کودک #نوزادان #نوزلد #کوچک #دوست_داشتنی #عشق #کودکان #بچه #دکتر #دکتر_اطفال #بچه های_کوچک #متخصص_کودکان #متخصص_اطفال #متخصص_اطفال_نوزادان_شیراز
#دکتر_دلاوری_نی نی تست #تکامل_دکتر_دلاوری
#ninitest #ninidata #ninibooks #nini #dr_delavari #childdevelopment
#ASQ #ASQ_Social_emotional
#مشاوره_آنلاین_تکاملی #اختلال_تکاملی #دیر_راه_رفتن #تکامل_اجتماعی_احساسی
#دیر_حرفزدن #دیر_حرف_زدن

 

تکمیلی ...

مشاوره و ویزیت آزمایشات از طریق گفتگوی متنی در واتس اپ 

شیوع بیماری کرونا و لزوم مراقبت بیشتر نیاز به دسترسی به پزشکان با ابزارهای انلاین را بیشتر کرده است .تماس با اینجانب از طریق چت در واتس اپ با لینک زیر امکان پذیر است .

لینک زیر را دنبال کرده و بر روی گزینه ادامه گفتگو کلیک کنید . 

 

لینک 1 ورود به واتس آپ 

لینک 2 ورود به واتس آپ 

 

در اینستاگرام اینجانب را دنبال کنید 

پیج دوم 

 

بروزرسانی: 1400/05/08 09:18:00