نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • تجویز بوتاکس در شیر دهی

پزشکان مطمئن نیستند که آیا بوتاکس ، داروی تجویز شده از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ، می تواند از طریق شیر مادر به کودک شما منتقل شود. سموم تولید شده توسط میکروب ها باعث فلج می شوند. آلاینده های بوتولینوم در صورت عدم استفاده توسط یک مراقب بهداشتی آموزش دیده بسیار ناامن ، حتی کشنده هستند. در نتیجه ، بسیاری از افراد در مورد امنیت بوتاکس هنگام شیردهی نگرانی قانونی دارند.

تجویز بوتاکس در شیردهی ایا اطمینانی وجود دارد ؟؟؟

دانشمندان اثرات بوتاکس بر روی شیر مادر را مطالعه نکرده اند و مشخص نیست که بوتاکس به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. بوتاکس آلاینده ای است که عضلات تزریق شده را فلج می کند. آکادمی اطفال آمریکا ، فصل نیوجرسی ، معتقد است بعید است که مقدار بوتاکس استفاده شده روی شیر مادر تأثیر بگذارد. طبق دستورالعمل های Fda (FDA) بهتر است در صورت شیردهی یا آماده شدن برای شیردهی و در نظر گرفتن بوتاکس با پزشک خود صحبت کنید. و شما باید قبل از استفاده مشکلات احتمالی زیر   را درباره بوتاکس مورد توجه قرار دهید :

  • مطالعه تحقیقاتی نشان داده است که آلودگی های بوتولین ، حتی اگر در بافت های عضلانی تجویز شود ، مقدار کمی به جریان خون وارد می شود.
  • اکثر داروهای مصرف شده توسط مادر در شیر مادر وجود دارد در حالی که مادر نوزاد خود را  شیر می دهد .
  •  با توجه به اینکه تهدیدات پزشکی احتمالی وجود دارد که ممکن است نوزاد از طریق شیر مادر در معرض آن قرار گیرد ، بسیاری از مادران هنگام شیردهی خود را در معرض خطرات تزریق بوتاکس قرار نمی دهند .
  • در صورت نیاز به انجام بوتاکس برای عوامل پزشکی به جای عوامل آرایشی ، توصیه می شود که مادرشیردهی را قطع کند . 
  • تهدیدهای احتمالی شیردهی پس از تزریق بوتاکس بیش از فواید تزریق است. درک دقیق خطرات و تأثیرات منفی استفاده از بوتاکس در دوران شیردهی ضروری است تا بتوانید خودتان انتخاب کنید.

 

بوتاکس و شیردهی: 7 واقعیت اصلی که باید بدانید

برخی از عوارض جانبی قابل توجه تزریق بوتاکس در دوران شیردهی به شرح زیر است:

  • بوتاکس باعث بوتولیسم می شود ، که می تواند برای افرادی که مقاومت کمی دارند مانند یک نوزاد تازه متولد شده ، زنان باردار و بزرگسالان یک بیماری پزشکی خطرناک باشد.
  • یکی دیگر از عوارض جانبی خشک شدن دهان برای مدت طولانی پس از تزریق بوتاکس است.
  • یک مطالعه تحقیقاتی برای ارتباط اثرات بوتاکس و شیردهی بر روی جوندگان در معرض. تأثیر منفی بر وزن و رشد استخوان نوزاد متولد شده داشته است 
  • استفاده شدید از بوتاکس می تواند اختلالات ادراری و مرتبط با درد مانند مثانه بیش فعال را ایجاد کند.
  • بوتاکس نیز به همین دلیل علت چندین اختلال عصبی عضلانی مانند دیستونی دهانه رحم است.
  • مصرف بوتاکس نیز می تواند باعث مشکلات چشم و بینایی شود.
  • در واقع همچنین گزارشاتی درباره ناراحتی کوتاه مدت در وب سایت تزریق بوتاکس گزارش شده است.

آیا می توانم پمپ و تخلیه کنم؟
”پمپاژ و دور انداختن” روشی است که زنان هنگامی که عاملی برای تصور وجود ترکیبات آسیب رسان در شیر مادر وجود دارد ، استفاده می شود. پمپاژ و دور انداختن آن به معنای دوشیدن شیر و سپس ریختن آن به جای دادن آن به فرزند شما است. پمپاژ و دور انداختن مواد خطرناک را از شیر مادر پاک نمی کند. بلکه شانس ایجاد اختلال را کاهش می دهد و قبل از شروع شیردهی، هنوز باید منتظر متابولیسم این ماده در شیر مادر باشید.

هیچ تحقیقی درباره میزان زمانی که بوتاکس برای متابولیسم و حذف از شیر مادرنیاز دارد و یا در صورت انتقال آن به شیر مادر در نظر گرفته است وجود ندارد. بر خلاف الکل یا سایر داروها ، بوتاکس ماه ها با اعتماد به منبع در یک بافت  باقی می ماند. در نتیجه ، پمپاژ و دور ریختن  به احتمال زیاد یک راه حل قابل اعتماد نیست.

در صورت شیردهی قبل از دریافت بوتاکس با پزشک متخصص خود صحبت کنید. هیچ مطالعه تحقیقاتی در مورد چگونگی تأثیر آن بر شیر مادر وجود ندارد ، بنابراین شما و متخصص پزشکی می توانید صبر کنید تا شیردهی برای انجام درمان بوتاکس خاتمه یافته باشد . 

 

منبع و مطالعه بیشتر :https://pregnancydaybyday.com/botox-and-breastfeeding/#Botox_and_Breastfeeding

هرگونه سوال دارید بپرسید 

 

مشاوره و ویزیت تلفنی و آنلاین با دکتر دلاوری متخصص اطفال

مادران گرامی به منظور دسترسی به پزشکان متخصص و پاسخ دهی آنلاین  و رفع نیاز به مراجعه حضوری در مواردی که نیاز به مراجعه و معاینه طفل نیست . می توانید از طیق لینک زیر  با اینجانب در تماس باشید  نظرات سوال خود را مطرح کنید .

 

 

مشاوره مستقیم با دکتر دلاوری متخصص کودکان .بر روی تصویر کلیک کنید  . 09173081138

 پس از پرداخت با این دو شماره ترجیحا از طریق واتس آپ ارتباط برقرار کنید . 

ادامه مشاوره در واتس آپ  اول و یا کلیک بر روی این تصویر برای برقراری ارتباط در لینک دوم واتس