نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • نکاتی برای والدین از آکادمی اطفال آمریکا: ۱۴ روش برای نشان دادن عشق به کودک خود در روز ولنتاین و هر روز

سال گذشته برای همه از جمله کودکان سخت بوده است. خانواده ها با همه گیری مقابله کرده اند که در بسیاری از سطوح منزوی کننده ، ترسناک و چالش برانگیز بوده است. با این حال امید به پایان با واکسن وجود دارد  و این روز ولنتاین فرصتی برای بررسی با بچه‌ها ارائه می‌دهد و اطمینانی ایجاد می کند  که آن‌ها دقیقا می‌دانند که چقدر والدین دوستشان دارند .

سال گذشته برای همه از جمله کودکان سخت بوده است. خانواده ها با همه گیری مقابله کرده اند که در بسیاری از سطوح منزوی کننده ، ترسناک و چالش برانگیز بوده است. با این حال امید به پایان با واکسن وجود دارد  و این روز ولنتاین فرصتی برای بررسی با بچه‌ها ارائه می‌دهد و اطمینانی ایجاد می کند  که آن‌ها دقیقا می‌دانند که چقدروالدین دوستشان دارند .

جنیفر شو ، MD ، FAAP ، سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا (AAP) و سردبیر پزشکی وب سایت فرزند پروری ، گفت: "ایجاد اطمینان در کودکان ، اجازه دادن به آنها برای صحبت کردن و تأیید نا امیدی و ترس آنها یکی از راه های نشان دادن عشق است. "ما به عنوان والدین لحن گفتگوها را تعیین می کنیم. ما با ارائه عشق و پشتیبانی بی قید و شرط خود ، خصوصاً در مواقع دشوار ، روابط خود را تقویت و مقاوم می کنیم. "

آكادمی اطفال آمریكا 14 راهنمایی زیر را در مورد چگونگی كمك كردن به كودكان برای احساس دوست داشتن ارائه می دهد ، كه رسانه ها آزادانه می توانند از آنها استفاده كنند.

مکالمات قلبی داشته باشید


از فرزند خود بپرسید "روزت چگونه بود؟" و به پاسخ آن گوش فرا دهید. اگر آنها در مورد چالشی که با آن روبرو هستند برای شما تعریف کردند ، بگذارید قبل از کمک به حل مشکل ، داستان را به پایان برسانند.  در حالی که با چالش های جدیدی مانند یادگیری مجازی روبرو هستید. اگر علائمی از اضطراب یا افسردگی مشاهده کردید ، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

زمان با هم بودن را غنیمت بدانید و به ان اهمیت زیادی بدهید . 


شب های بازی یا سایر فعالیت های خانوادگی را در تقویم خود علامت گذاری کنید تا همه منتظر لذت بردن از وقت با هم  بودن باشند. در  هوای سرد زمستانی و محدودیت  های کووید ۱۹  ، از این وقت اضافی در خانه برای بازی و برقراری ارتباط خانوادگی استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که مرتباً با هر یک از فرزندان خود یک نفره کار کنید تا کاری را که از آن لذت می برند انجام دهید. در این اوقات خاص تلفن های همراه ، رایانه لوحی و سایر دستگاه های رسانه ها را خاموش کنید.

ادامه دارد .......

بهداشت و ایمنی را در آغوش بگیرید


با بردن فرزندان خود به دکتر برای ویزیت های مراقبت از کودک ، نشان دهید که چقدر از ان ها  مراقبت می کنید. برای محافظت در برابر بیماری های عفونی ، آنها را مجبور به رعایت  مصونیت های توصیه شده کنید. به آنها بیاموزید که چگونه از آسیب ها در امان باشند ، رژیم غذایی سالم و مغذی برایشان فراهم کنید و مقدار کافی از خواب و ورزش را تشویق کنید تا به آنها کمک کند تا سالم و قوی شوند. یک مکان خوب برای شروع استفاده از کمربند ایمنی یا صندلی ماشین در زمان حضور در یک وسیله نقلیه است.

 درعشق به خواندن با هم شریک شوید :


خواندن را آغاز کنید و برای کودک خود این کار را از  شیرخوارگی شروع کنید. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که مطالعه با هم پیوندهای والد - کودک را تقویت می‌کند و فرزند پروری مثبت را ترویج می‌کند. علاوه بر این، زمانی که شما با کودک خود مطالعه می‌کنید، به آن‌ها کمک می‌کنید تا پایه‌ای برای موفقیت در مدرسه بسازند، که  خود به رفاه طولانی‌مدت و آینده مرتبط است.

 

باهم بپزید و بخورید 


یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش دادن به کودکان در مورد انتخاب‌های غذایی خوب و لذت بردن از هر باهم بودن دیگری این است که با هم آشپزی کنید. آن‌ها را در کل فرآیند، از برنامه ‌ریزی منوها برای تهیه مواد اولیه برای آماده‌سازی و تهیه غذا سهیم کنید. وعده‌های غذایی خانواده فرصتی عالی برای صحبت کردن و ارتباط هستند. هر دستگاه الکترونیکی از جمله گوشی خود را کنار بگذارید.

 

اول به آغوش فکر کن


هنگامی که کودک شما عصبانی و بدخلق   است ، سریع بغل کنید ،سر تکان دهید یا نشانه دیگری از محبت داشته باشید. سپس ،در ذهن داشته باشید در هنگام بروز احساس بهتر با آنها صحبت کنید.


به آنها بگویید که در حال گوش دادن هستید


سریع و عاشقانه به نیازهای جسمی و عاطفی کودک پاسخ دهید. وقتی فرزندتان می خواهد صحبت کند ، برای گوش دادن در دسترس باشید ، حتی اگر بهترین زمان برای شما نباشد.

 

انضباط با عشق


از نظم مثبت و بدون خشونت استفاده کنید. در حالی که مجازات‌های فیزیکی و شفاهی شدید ممکن است به طورکوتاه مدت  کار کنند، می‌توانند به سلامت جسمی و روانی طولانی‌مدت آسیب برسانند. از سنین پایین، قوانین روشن و ثابتی را توضیح دهید که کودکان شما درک می‌کنند. وقتی آن‌ها را دنبال می‌کنند تحسین کنید - نه فقط وقتی که این کار را نمی‌کنند انها را مجازات کنید . به آرامی نتایج را توضیح داده و زمانی که قوانین شکسته می‌شوند از آن‌ها پیروی بکنید وبرنامه خود را عملی کنید .

 

کلمات را با مراقبت انتخاب کنید


زمانی که با کودک خود صحبت می‌کنید، از کلمات مثبت و دلگرم‌کننده استفاده کنید.  سپاسگزاری از طریق گفتن "لطفا" و "متشکرم" داشته باشید  از طعنه، تمسخر وتحقیر ، حتی اگر شوخی می‌کنید، خودداری کنید. کودکان اغلب منظور شما را درک نمی‌کنند. حتی اگر آن‌ها این کار را بکنند، این پیام‌ها می‌توانند  موجب تخریب اعتماد به نفس شوند  و راه‌های منفی صحبت کردن و برقراری ارتباط با یکدیگر را ایجاد کنند.

اشتباهات را ببخشید، از جمله اشتباهات خودتان


اگر خونسردی خود را از دست می‌دهید و نسبت به فرزند خود واکنش نشان می‌دهید، معذرت‌خواهی کنید و توضیح دهید که چطور وضعیت را در آینده کنترل خواهید کرد. حتما قول خود را حفظ کنید. خودتان  را ببخشید. هیچ‌کس، از جمله پدر، کامل نیست. درک اینکه چگونه عفو کردن برای کودک شما مهم است که اشتباهات خود را نیز بپذیرید و اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری ایجاد کنید.

 

دوستی را تقویت کنید 


به کودک خود کمک کنید روابط مثبتی با دوستان، خواهر و برادر و اعضای جامعه ایجاد کند. به آن‌ها در مورد ارزش محبت بیاموزید. فرزندتان را تشویق کنید که در فعالیت‌هایی مانند ورزش، نیازمند کار تیمی باشند. دوستان کودک خود را بشناسید و در رابطه با روابط مسئولانه و محترمانه با یکدیگر صحبت کنید.

مراقبت از حیوانات خانگی


در صورت امکان، یک حیوان خانگی را در نظر بگیرید. داشتن یک حیوان خانگی می‌تواند به کودکان کمک کند، به ویژه آن‌هایی که مبتلا به بیماری‌های مزمن و ناتوانی‌های شدید هستند، با افزایش فعالیت فیزیکی خود، تقویت احساسات مثبت کلی خود، و ارائه راه دیگری برای برقراری ارتباط با فردی که به آن‌ها اهمیت می‌دهند، احساس بهتری داشته باشند.

احساس و توجه خود را نشان دهید 


به خاطر داشته باشید که تمام کودکان به توجه والد خود، بدون توجه به سن آن‌ها، نیاز دارند. هر روز وقت بگیرید تا صحبت کنید. اگر افراد جوان با اعضای خانواده خود در ارتباط باشند، احتمال این وجود دارد که افراد جوان انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند.

و اخرین توصیه 

برای داشتن جهانی بهتر و زیباتر با کودکانی سالم تر سه  لینک زیر را دنبال کرده و بدون محدودیت به اشتراک بگذارید 

لینک  این مقاله 
اطلاعات مربوط به والدین در ninidata.com موجود است.

بررسی تکامل اجتماعی -احساسی کودکان و تکامل عصبی در وب سایت ninitest.com