نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 358

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • توصیه سازمان جهانی بهداشت در مراقبت های بعدی بیماران COVID-19

سازمان جهانی بهداشت مراقبت های بعدی و داروهای ضد انعقاد با دوز پایین برای بیماران COVID-19 توصیه می کند

سه شنبه ، 26 ژانویه 2021

سازمان جهانی بهداشت مراقبت های بعدی و داروهای ضد انعقاد با دوز پایین برای بیماران COVID-19 توصیه می کند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند بیمارانی که COVID-19 دارند - چه تایید شده و چه مشکوک - در صورت داشتن علائم پایدار ، جدید و یا تغییر ، باید از مراقبت های بعدی استفاده کنند.

این یکی از توصیه هایی است که WHO در دستورالعملهای اصلاح شده مدیریت بالینی ارائه داده است.

شواهد در مورد شرایط COVID ، به اصطلاح "COVID طولانی" جمع آوری شد ، جایی که افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند همچنان مشکلات طولانی مدت مانند خستگی مفرط ، سرفه مداوم و عدم تحمل ورزش را دارند.

درک این شرایط یکی از اولویت های کاری WHO است. در فوریه 2021 ، WHO مجموعه ای از مشاوره ها را برای دستیابی به اتفاق نظر در مورد توصیف این شرایط و انواع مختلف آن و تعاریف موردی ترتیب می دهد. این درک علمی نام شرایط را اعلام خواهد کرد. این مشاوره ها طیف گسترده ای از ذینفعان را شامل می شود ، از جمله گروه های بیمار.

WHO برای بیماران COVID-19 در خانه ، WHO استفاده از پالس اکسی متری را برای اندازه گیری سطح اکسیژن در خون پیشنهاد می کند. این امر باید با سایر جنبه های مراقبت در منزل مانند آموزش برای بیمار و ارائه دهنده مراقبت و پیگیری منظم بیمار هماهنگ شود.

WHO برای بیماران بستری در بیمارستان ، استفاده از داروهای ضد انعقاد با دوز پایین برای جلوگیری از تشکیل لخته خون در رگ های خونی (ترومبوز) پیشنهاد می کند.

WHO برای بیماران بستری در بیمارستان که از اکسیژن مکمل (از جمله اکسیژن پر جریان بینی) یا تهویه غیر تهاجمی استفاده می کنند ، WHO قرار دادن بیماران بر روی شکم آنها برای افزایش جریان اکسیژن (وضعیت به شکم خوابیده و بیدار) توصیه می کند .

این رهنمودها همچنین شامل توصیه هایی در مورد استفاده از بسته های مراقبتی برای سیستم سازی مراقبت از بیماران COVID-19 و همچنین توصیه هایی برای ترجیح قضاوت بالینی نسبت به مدل ها در تصمیم گیری برای مراقبت از بیمار است.

توصیه ها توسط یک هیئت مستقل از متخصصان ، گروه توسعه راهنما ، بر اساس بررسی سریع دقیق تمام شواهد موجود ارائه شده است.

این رهنمودها یک سند زنده هستند که با در دسترس قرار دادن اطلاعات بیشتر به طور منظم به روز می شوند. دستورالعمل ها را بخوانید