نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 358

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  •  قبل از اینکه سال 2020 تمام شود

خلاصه اقدامات جدید سازمان جهانی بهداشت قبل از پایان ۲۰۲۰

 در اینجا برخی از آنچه WHO در ماه گذشته سال 2020 منتشر کرده است:

در مورد سفر چه باید بکنیم؟ چگونه کشورها می توانند تصمیم بگیرند که در مورد سفر به کشور دیگری یا از کشور دیگر تدابیری را وضع کنند یا لغو کنند؟ WHO راهنمای خود در مورد سفرهای بین المللی را با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر ریسک به روز کرده است. فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود ، از جمله حجم ترافیک ، سناریوهای انتقال در هر کشور و ظرفیت های سیستم بهداشتی. WHO راهنمایی گام به گام برای ارزیابی گزینه ها برای کشورها دارد.

در صورت کمبود ماسک و دستکش چگونه افراد را ایمن نگه داریم؟

کارکنان بهداشت یک سال از آغاز کار COVID-19 هنوز با کمبود تجهیزات محافظت شخصی (PPE) روبرو هستند. برای پاسخ به این نیاز فوری ، WHO راهنمای خود را در مورد استفاده منطقی از PPE به روز کرده است. بر اساس آخرین دانش و اطلاعات موجود ، این یک راهنما برای مقامات است که از کارکنان بهداشت و بیماران به طور یکسان محافظت می کنند.

WHO توصیه به عدم استفاده از هیدروکسی کلروکین و لوپیناویر / ریتوناویر برای بیماران COVID-19 می کند این آخرین به روزرسانی در دستورالعمل های WHO در مورد درمان های COVID-19 بود. این توصیه برای همه بیماران - صرف نظر از شدت بیماری - اعمال می شود. این بر اساس یافته های مشترک 30 آزمایش با 10000+ بیمار در سراسر جهان است.

انتخابات در زمان COVID-19 انتخابات مهم است و WHO برای ایمن تر کردن کشورها راهنمایی هایی برای کشورها دارد.

اعتماد و انسجام اجتماعی - ابزار قدرتمندی برای مبارزه با COVID-19 تا زمانی که ابزارهای زیست پزشکی مانند واکسن ها یا روش های درمانی به طور گسترده در دسترس نباشد ، رفتارهای مردم و تمایل آنها به دنبال اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی همچنان قدرتمندترین ابزار برای جلوگیری از شیوع ویروس است. WHO استراتژی ارتباط جهانی خطر و تعامل جامعه خود را برای مقابله با COVID-19 با تلاش در جهت اعتماد و انسجام اجتماعی منتشر کرده است.

 در این لینک تمامی انتشارات سازمان جهانی بهداشت در خصوص کووید را ببینید

منبع : ایمیل ارسالی WHO