نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • 5 نکته برای کاهش خطر نقایص هنگام تولد

بارداری زمان انتظار ، هیجان ، آمادگی و برای بسیاری از والدین جدید ، عدم اطمینان است. 9 ماه بارداری به شما فرصت می دهد تا به سوالات خود پاسخ دهید ، ترس های خود را آرام کنید و خود را برای واقعیت های والدین آماده کنید. این بخش شامل برخی دستورالعمل ها برای کمک به شما در مهمترین این آماده سازی ها است.اولین مقاله در این مورد در خصوص پیشگیری از نقائص تولد است

نمی توان از همه نقایص مادرزادی پیشگیری کرد. اما شما می توانید با مدیریت شرایط سلامتی و انجام رفتارهای سالم قبل و حین بارداری شانس داشتن یک کودک سالم را افزایش دهید.

 مراقبت از خود و انجام آنچه برای شما بهتر است  برای کودک شما نیز بهترین است!

 حتماً هر روز 400 میکروگرم (میکروگرم) اسید فولیک مصرف کنید.

اسیدفولیک از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می تواند از برخی نقایص مادرزادی و ستون فقرات کودک جلوگیری کند. این نقایص مادرزادی در دوران بارداری خیلی زود ایجاد می شود. در این موارد  لوله عصبی - که مغز اولیه و نخاع را تشکیل می دهد - به درستی بسته نمی شود. شما باید حداقل یک ماه قبل از بارداری اسید فولیک را شروع کرده و در دوران بارداری ادامه دهید.

 

علاوه بر خوردن غذاهایی با فولات طبیعی ، می توانید:

 

هر روز ویتامینی مصرف کنید که دارای اسید فولیک باشد.

 

اکثر ویتامین های فروخته شده در ایالات متحده مقدار توصیه شده اسید فولیک زنان را در روز دارند. برچسب روی بطری را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی 100٪ مقدار روزانه (DV) اسید فولیک یعنی 400 میکروگرم است.

 

غذاهای غنی شده بخورید.

 

اسید فولیک را می توانید در برخی از نان ها ، غلات صبحانه و آرد  ذرت پیدا کنید.

 

حتماً برچسب حقایق غذایی را بررسی کرده و به دنبال یکی از آنها باشید که "100٪" در کنار اسید فولیک داشته باشد.

 

  1. قبل از قطع یا شروع هر دارویی با ارائه دهنده خدمات بهداشتی ویزیت خود را رزرو کنید و از وی راهنمایی بخواهید 

بسیاری از خانم ها برای سالم ماندن در دوران بارداری نیاز به مصرف دارو دارند. اگر قصد باردار شدن دارید ، داروهای فعلی خود را با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی ، مانند پزشک یا داروساز در میان بگذارید. ایجاد یک برنامه درمانی برای وضعیت سلامتی شما قبل از بارداری می تواند به سلامت شما و نوزاد در حال رشد کمک کند.

 

  1. با تمام واکسن ها ، از جمله تزریق آنفولانزا ، به روز باشید.

واکسن ها به شما و کودک در حال رشد در برابر بیماری های جدی محافظت می کنند. در هر بارداری واکسن آنفلوانزا و سرفه سیاه (که Tdap نیز نامیده می شود) بگیرید تا از خود و کودک محافظت کنید.

 

آنفولانزا: می توانید واکسن آنفولانزا را قبل یا در طی هر بارداری بگیرید.

 

سرفه سیاه: شما می توانید واکسن سیاه سرفه را در سه ماه آخر هر بارداری دریافت کنید.

 

4- قبل از بارداری سعی کنید به وزنی سالم برسید.

چاقی خطر چندین نقص مادرزادی جدی و سایر عوارض بارداری را افزایش می دهد. اگر کمبود وزن ، اضافه وزن و چاقی دارید ، قبل از بارداری با ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد راه های رسیدن و حفظ وزن سالم صحبت کنید. روی یک سبک زندگی متمرکز شوید که شامل تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظم باشد.

 

5- با اجتناب از مواد مضر در دوران بارداری ، مانند الکل ، تنباکو و سایر داروها ، سلامتی خود را تقویت کنید.

الکل: میزان مطمئنی از الکل در دوران بارداری یا هنگام اقدام به بارداری شناخته نشده است. الکل در تمام دوران بارداری می تواند برای نوزاد در حال رشد مشکل ایجاد کند ، بنابراین مهم است که هنگامی که شروع به بارداری می کنید ، نوشیدن الکل را ترک کنید.

 

تنباکو: سیگار کشیدن باعث سرطان ، بیماری قلبی و سایر مشکلات عمده سلامتی می شود. سیگار کشیدن در دوران بارداری همچنین می تواند به کودک در حال رشد آسیب برساند و نقایص مادرزادی خاصی ایجاد کند. ترک سیگار به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و محیط سالم تری را برای کودک فراهم کنید.

 

سایر داروها: استفاده از داروهای خاص در دوران بارداری می تواند برای خانم و نوزاد در حال رشد او مشکلات سلامتی ایجاد کند. اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید و نمی توانید استفاده از دارو را متوقف کنید درخواست کمک کنید ! یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی می تواند در زمینه مشاوره ، درمان و سایر خدمات پشتیبانی به شما کمک کند

 

منبه :وب سایت AAP